Ahad 01 Jul 2018 14:24 WIB

Mahathir Tegaskan tidak akan Bekerja Sama dengan UMNO

Mahathir ucapkan selamat kepada Ahmad Zahidi yang terpilih jadi Presiden UMNO

Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad.
Foto: REUTERS/Lai Seng Sin
Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad.

REPUBLIKA.CO.ID, LANGKAWI -- Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad, memberi selamat kepada Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi karena terpilih sebagai Presiden UMNO yang baru. Tetapi, ia mengatakan bahwa Pemerintah tidak akan bekerja dengan partai itu.

“Selamat, ini berarti dia dicintai oleh UMNO, dan saya mengucapkan selamat kepadanya, tetapi kami tidak akan bekerja dengan mereka," kata Mahathir, seperti dikutip The Star, Ahad (1/7).

(Baca: Mahathir Minta UMNO Kembalikan Jutaan Dana dari  1MDB)

"Mereka menghalangi kami dalam banyak hal di masa lalu seperti tidak memungkinkan kami mengumpulkan sumbangan, dan 'menyiksa' teman-teman dekat saya yang melarikan diri, meninggalkan saya sendiri," tambahnya.

Dr Mahathir, yang juga anggota MP Langkawi, sebelumnya mengunjungi pusat layanan barunya di Jalan Mahawangsa hari ini. Bangunan empat lantai, yang sedang direnovasi, akan selesai dan dibuka pada akhir bulan. Hadir pula istrinya Tun Dr Siti Hasmah Ali dan Ayer Hangat, Juhari Bulat.

(Baca: Presiden UMNO yang Baru akan Diperiksa KPK Malaysia Terkait 1MDB)

Mantan Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan terpilih sebagai Wakil Presiden UMNO. Sementara mantan menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Datuk Seri Mahdzir Khalid dipilih sebagai wakil presiden.

Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Advertisement
Advertisement