Rabu 02 Jan 2019 10:41 WIB

Saat Mahathir Mohamad Tinjau Hari Pertama Sekolah Malaysia

Didampingi sang istri, Mahathir beramah tamah dengan murid selama 30 menit.

Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad
Foto: The Star
Perdana Menteri Malaysia, Mahathir Mohamad

REPUBLIKA.CO.ID, KUALA LUMPUR— Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad meluangkan waktu meninjau hari pertama sekolah di Sekolah Kebangsaan (SK) Kedawang, di Langkawi, Negara Bagian Kedah Darul Aman, Selasa  (1/1).

Mahathir didampingi istrinya, Tun Dr Hasmah Mohd Ali meluangkan waktu kira-kira 30 menit beramah tamah dengan murid-murid dengan ditemani guru SK Kedawang, Amirudin Mat.

Sebanyak 110 murid memasuki tahun ajaran pertama di sekolah tersebut sedangkan sebanyak 226 pelajar dari SMK Kedawang dan SK Kedawang yang terdaftar dengan Program E-kasih menerima sumbangan berupa alat-alat keperluan sekolah dan voucher uang tunai RM100 atau Rp347 ribu.

Sumbangan menyambut program kembali ke sekolah itu disampaikan langsung Tun Mahathir yang juga anggota parlemen Daerah Pemilihan Langkawi.

Sedangkan Menteri Pendidikan Malaysia Maszlee melawat ke SK Ledang di Tangkak dan SJK Tamil di Jalan Sialang menyambut hari pertama sesi sekolah di Negara Bagian Johor.

"Tidak ada lagi yang lebih menyenangkan Pakcik selain daripada melihat anak-anak Pakcik kembali ke sekolah. Pakcik akan memberitahu kepada semua anak-anak Pakcik akan pastikan sekolah menjadi taman permainan terbaik buat anak-anak," katanya melalui akun twitter pribadi-nya.

Maszlee meluangkan waktu sekitar satu jam beramah tamah dengan murid-murid, guru-guru dan orang tua di SJK Tamil yang mempunyai 245 murid tersebut.

 

 

 

 

 

sumber : Antara
Advertisement
Berita Lainnya
Advertisement
Advertisement
Advertisement